Vậy là thằng CINEMA4D đó xử lý được tất cả dạng điểm, dạng tam giác à bác? Mạnh mẽ thật.
Em chỉ mới biết đến thường thì file STL Stereolithography là một dạng mô tả hình học của đối tượng 3D
Trích dẫn từ http://en.wikipedia.org/wiki/STL_(file_format)STL files describe only the surface geometry of a three-dimensional object without any representation of color, texture or other common CAD model attributes. The STL format specifies both ASCII and binary representations. Binary files are more common, since they are more compact.[2]
An STL file describes a raw unstructured triangulated surface by the unit normal and vertices (ordered by the right-hand rule) of the triangles using a three-dimensional Cartesian coordinate system. STL coordinates must be positive numbers, there is no scale information, and the units are arbitrary.[3]
Trích từ http://en.wikipedia.org/wiki/Wavefront_.obj_fileThe OBJ file format is a simple data-format that represents 3D geometry alone — namely, the position of each vertex, the UV position of each texture coordinate vertex, vertex normals, and the faces that make each polygon defined as a list of vertices, and texture vertices. Vertices are stored in a counter-clockwise order by default, making explicit declaration of face normals unnecessary. OBJ coordinates have no units, but OBJ files can contain scale information in a human readable comment line.
Thường thì nếu muốn edit dạng bề mặt mô hình sẽ đưa về OBJ
Còn muốn edit dạng CAD thì sẽ đưa IGES.
OBJ có thể dùng ZBrush, MUDBOX,..
IGS có thể dùng 3DMax, Maya,...
Vậy bác cho em hỏi thằng CINEMA4D nó đa năng hay nó làm việc dạng điểm bề mặt hoặc CAD?



để chia sẻ bài viết lên facebook

Trả lời kèm Trích dẫn